Välkommen 2018

Nytt år nya möjligheter.
Så även för mig!
 
Vin har varit min vardag och profession i 10 år och jag älskar att dela med mig av mina kunskaper och erfarenheter på området för att hjälpa till att hitta den perfekta mat och vin kombinationen för just dig.  
 
För 10 år sedan påbörjade jag min vinutbildning i Grythyttan och skulle under mitt andra år få heltidsjobb som sommelier på den enstjärniga restaurangen PM & Vänner i Växjö. Där har jag huserat fram till 2017 och sedan dess arbetat aktivt som vinprovningshållare, vinbloggare och konsult inom vin. 2018 påbörjade jag mina studier till Socionom för att en dag i framtiden öppna ett gastro-äldreboende med fokus på mat och dryck som livskvalitéhöjande medel fär en värdig ålderdom.
 
Undrar du hur dessa planer går?
Följ mig här på min resa, kommentera här på bloggen eller kontakta mig via mail!
 
 
Varmt välkomna och hoppas ni kommer njuta och ta del av det jag skriver och producerar i videoform.
 
/ Johan "Patjanga" Nilsson